Strona internetowa, co musimy wiedzieć.

Strona WWW zdjęcie

W dzisiejszych czasach strona WWW jest bardzo pomocna. Potencjalni klienci coraz rzadziej sięgają do gazet - zwykle zasiadają przed komputerem. Strona internetowa wspiera obecność firmy na rynku przez cały dzień. Odbiorca może uzyskać informacje w dogodnym dla siebie momencie.

Od czego należy zacząć?

Pierwszy krok to wybór domeny, czyli nazwy strony WWW. Podstawą każdego biznesu jest dobry pomysł i chwytliwa nazwa. Odpowiednia domena sprawi, że firma będzie rozpoznawana oraz właściwie kojarzona. Wybierając nazwę należy zadbać o to, aby była łatwa do zapamiętania.

Co dalej?

Po wyborze odpowiedniej domeny, należy poświęcić nieco czasu na zaplanowanie wyglądu strony internetowej. Strona powinna dobrze się prezentować i być łatwa w nawigowaniu. W ciągu kilku sekund odbiorca powinien się dowiedzieć, czego strona dotyczy i jak się po niej poruszać. Wielu odbiorców ogląda jedynie stronę tytułową, niezależnie od tego, jak ciekawa jest jej zawartość.

Podstawowe zadania, które powinna spełniać strona WWW to:

  1. Przyciągnięcie jak największej liczby odbiorców,
  2. Utrzymanie zainteresowania użytkowników,
  3. Nawiązanie komunikacji z odbiorcami.

Należy zaznaczyć, że z punktu widzenia marketingu, umieszczanie treści na stronach jest bardzo korzystne. Dane mogą mieć wielowymiarową formę – łączyć ze sobą tekst, dźwięk, grafikę i animację.

Ważne!

Użytkownicy znajdując potrzebne informacje oczekują, że będą one aktualne. Należy zadbać o częstą aktualizację danych na stronie, dzięki czemu przekaz będzie bardziej wiarygodny.

Firmową stronę warto promować poza przestrzenią Internetu np. radio, gazety, wizytówki pracowników i wiele innych mediów. W tym przypadku strona www, będzie miejscem gdzie można uzyskać więcej informacji o firmie i jej produktach.

Bibliografia:

BRADY R., FORREST E., MIZERSKI R. 2002. Marketing w Internecie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

COLLIN S. 2002. Marketing w sieci. Wydawnictwo FELBERG SJA, Warszawa.

FRĄCKIEWICZ E. 2006. Marketing internetowy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

SMEKTAŁA T. 2006. Public relations w Internecie. Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław.